11 October 2012

JOM MAIN TEKA TEKI

assalamualaikum ..

haaa .. selamat malam korung ..

hari ni aku nak wat teka dan teki .. haha .. sapa jawab paling tepat dapat hadiah kamera selam dalam air tak hidup-hidup dan rosak terus tau .. ekeke ..

eh .. tak tak .. ni teka-teki saja-saja je sebab bosan .. 
kalau sudi jawab la .. sebab takde hadiah pun .. huhu

ok .. cuba perati gambar di bawah 

 GAMBAR 1

 GAMBAR 2

soalan : gambar mana yang di panggil adik dan di panggil abang ? dan kenapa di panggil adik dan di panggil abang ?

p/s : cuba teka yukk ..

13 comments:

cik wawa said...

Gambar 1 , girl kot :D sbab ada text ' kguguran janin' :P

Fendy said...

Gambar 1 adik....gambar 2-abang...sebab mereka adik beradik...haha

hainom OKje said...

Dedeq ni saja tau.... saja nak peningkan OKje....Agak-agaknya Gambar 1 tu abang sebab...dalam BM mestilah BM dulukan ....Bahasa Malaysiakan bahasa ibunda... barulah BI...he..he... agaknya ajelah...

Jna marcello said...

pix 1 is adik 2nd is abg

Encik H said...

pic no.1 adik
pic no.2 abang

sebabnya, adik kecik lagi..abang dah besar kepala..

sebab lain, adik tak pandai bahasa inggeris..

sebab lain..adik takde no tepon, abang ada..hahaha

LelakiSemalam said...

ntah...:)

nik ros said...

jwpan sis lak. tak kisah la mana abg mana adik..ehehe
boleh tak bg jwpa gitu..hehe

cci said...

first dik kedua abang.. sbb adik beradik anngkat.. :P

Sue PeLik said...

gambar 1 abag! gambar 2 adik! sebab biasanya abang lagi kecik dari adik!. eh? hehehe

fifie said...

Gambar 1 abang gambar 2 adik. Sebab kalau dah nak bersalin mesti baby makin kecil. Ke tak. hahaha

puteri kasih said...

uik ada juga adik abg ke? hehehe

Pykaa Pdott said...

ambar 2 abg gmbar 2 adik , btol tak akak ? haha :p

shidaR said...

ala shida tlepas la...dah dijawab pun kih3 :p