4 October 2012

ENTRY BERGAMBAR | MENGAJI

assalamualaikum ..

hi korung ..

malam ni malam jumaat kan ? tetiba je teringatkan arwah adik .. al-fatihah .. aku anak sulong .. kena kuat kan ? tak leh nangis depan adik kan ? 

ambil kesempatan sedekahkan surah yassin dan mengaji malam ni sebab balik awal ..

korung .. jom sama-sama kita tambah pahala .. baca 1 surah pun jadi la .. 

masa tengah mengaji .. chacha masuk bilik aku .. dan bertanya ..

chacha : along watpe tu ?

aku : mengaji .

chacha : nak ngaji etek ..

dan kami pun mengaji .. ajar chacha baca surah al-fatihah .. 
aku baca dia ikut dan ada yang dia tahu .. terus dia sambung .. hehe ..

alhamdulillah .. see .. budak 2 tahun setengah pun tergerak nak ikut mengaji bila terdengar suara yang mengaji .. kita ? jom jom .. sama-sama perbaiki diri .. 





p/s : alhamdulillah .. kalau kita nak buat benda baik .. insya allah .. segala urusan tu akan di permudahkan .. amin ..

18 comments:

Everything's Everythings said...

Alhamdulillah ^^
ada saudara aku umur dia 7 tahun dh boleh menghafaz Al-Quran ^^
eh mungkin lebih kot aku pun tak pasti.. tpi yg pastinya budak2 ni cepat tngkap kan?
melentur buluh biarlah dari rebungnya

cik nana said...

Alhamdulillah. comell je si kecik tuuu ;)

Novelgurl said...

Alhamdulillah.sejuk je hati tgk

Zierwa Zainal said...

alhamdulillah.. comelnye adik.. betul2.. kadang2 yg kakak ni kena ada kekuatan dlmn.. =)

-meeSUPERGIRL- said...

alhamdulillah..

Sheda ucu said...

alhamdulillah..

.::: Princess MOMOY :::. said...

Al-FAtihah buat adik dear .
comelnya si comel tu. macam kakaknya =)

Cikgu Ma said...

al-fatihah buat adik...


comelnya kecik2 dah pandai mengaji ^_^

Sue PeLik said...

baguslahhhh kan? kecik2 kita dah ajarkan al-quran. comey jaaaa pun tengok. sejuk mata ,perut dan aty ku. eh, mcm mak budak neh lak. huhuhuhu

Mrs Velentine said...

al-fatihah buat arwah adik..comel chacha//

Dkna Abza said...

al fatihah untuk arwah..

Jna marcello said...

alhamdulillah..separuh bdk2 mna nk ngaji klau nagji jee terus muka ngntok ;))

TiranaAduka said...

salam..
Al-fatihah buat adik..
Salam kenal dari tirana aduka

CikZaitul said...

tersentuh betul dgn n3 nih..
mesti arwah adik bangga gan kamu n adik kecik kamu nih.. :P

cci said...

al fatihah buat adik dedeq ek..

comel dak kecik tu.. ehhe..

shidaR said...

alhamdllah sejukk hati tgk hehe :)

RazFiRa said...

Al Fatihah untuk arwah adik..

hainom OKje said...

Budak budak ni, lebih mengikut apa yg dia tengok dari apa yang kan Deq... kita ajar