31 October 2012

DARI SARAWAK KE SETIU , TERENGGANU

assalamualaikum ..

selamat petang korung .. 

petang ni van pos laju datang melompat-lompat ke kedai aku .. 

aku duk tengok da .. pusing-pusing van tu .. tapi malas la nak ambil tahu kan .. haaa .. dalam setengah jam juga .. sayangnya orang pos tu nak turun tanya kat mane ni kan ? haish .. aleh-aleh . tau pun nak turun .. kuikui ..

turun-turun je dia tanya "ALAMAT NI KAT MANA ? SAPA NAMA WAN ........ KAMARIAH KAT SINI ? nah .. ambik kau .. nama aku salah .. haha .. (AKAK .. silap eja nama deq la tu kan ? hohoho)

hehehe .. aku terus cakap .. "BARANG SAYA LA TU .. NAMA JE SALAH EJA .."

pastu si orang pos tu kata "PUNYA LA SAYA PUSING MASUK PERUMAHAN TU .. INGATKAN BUKAN .. SAYA DA BERHENTI LA KAT SINI TADI .."

aku pulak bidas dia "YANG CIK TAK TURUN TANYA KENAPA ? HAHAHA"

dia pun pergi ambil bukusan aku .. nampak je dari SARAWAK .. 
aku tahu la bungkusan tu dari AKAK AKU .. 

wee~ 
hepi-hepi .. terus je msj akak aku .. haha
sebelum buka bungkusan ni .. da bayang ada AMPLAM dan ASAM PLUM .. hahaha ..

tapi nak boleh ke buka bungkusan tu 4 lapis .. penat .. dengan perasaan berkobar-kobar ni aku buka .. haha ...

yes .. berjaya juga aku buka dan terlanjanglah kotak tu .. haha .. lucah sikit-sikit .. 

wow .. 

kenapa ada 3 plastik ni ?

hihihi ..

nah .. jom tengok apa yang ada dalam ketiga-tiga plastik tu ..

bungkusan 4 lapis

amplam

sagu sarawak dan tebaloi

asam plum dan roka peanut bar

p/s : akak .. terima kasih sangat-sangat .. terharu .. akhirnya dapat juga makan AMPLAM .. hehe .. time sakit hari tu lagi mengidam nak makan ni .. alhamdulillah .. walaupun lambat .. akhirnya dapat .. terima kasih sekali lagi ..

15 comments:

Mrs Velentine said...

amplam ni keropok yg mcm amplang ker/

Wana Owen said...

pernah jugak makan amplang.tapi yg bulat-bulat pendek.sama je kan?

FITRAH JAMIL said...

sedapnye.. cikit..

hainom OKje said...

Rezeki tengahari tu namanya Dedeq.... patut pun senyap je.... rupanya tengah makan amplam he..he..

~didiey~ said...

amplam??? ape tu ek? tak pernah dengar..huhu

Cik Nas :) said...

byk nye kak...tk habis mkn sorg tu :D

nik ros said...

semua mkan ni akak tak penah mkn.huhu

Cikgu Ma said...

selama merantau di sarawak yang atas tu belum penah jumpa...

Pija Dawood said...

Err. Amplam. Apa tu eh? Aku kne cari jgk bnde tu. Caner org swk sndri xtau ni. Adoi.

Pykaa Pdott said...

perggh sdapnye . post kat adik sikit . haha :p

.::: Princess MOMOY :::. said...

amplam tu apa rasa dear
nampak mcm tawar
goreng ker

ayut said...

nk asam plum tu jugakkkkk....dap yerr...byk tu..nk cikit leh? ;)

Jna marcello said...

naa suka keropokk ttuukkkkk yummy~!

shidaR said...

wahhh nk skit deq hehee...semua tu xpenah mkn lg..hehee..tp deq de kakak ke??

cci said...

best ke.. x penah mkn..nak sikit.