23 September 2016

LUKA EXCIDEN PART 1

Assalamualaikum

Salam jumaat buat semua umat islam

Hari ni dah 16 hari suami exciden .. Memang sedih sebenarnya tengok suami duk tahan sakit tiap2 malam sampailah sekarang .. Tapi alhamdulillah .. Melihat luka kat tumit kaki dia .  Lega sekejap walaupun tak berapa elok lagi.  Tapi isi baru dah tumbuh ..

Hari pertama hingga hari ke empat .. Suami admit wad untuk pantau luka dan jahit urat keting/urat gagah kat bahagian belakang tumit . Allahu .. Bahagian dalam je .. Bahagian luar dia biarkan terbuka luas .. Dan kena simen bahagian atas lutut hingga hujung kaki untuk elakkan banyak pergerakkan .. Sakit tak payah nak cakap la .

Pastu bila dah keluar wad .. Doktor hanya bagi tarikh 13.9.2016 untuk  cuci luka diklinik berkenaan dan 27.9.2016 tarikh temujanji untuk tengok luka balik .. Jadi sementara nak tunggu temujanji tu tak cuci la ? Hahaha .. No .. Takkan pernah terjadi .. Operasi cuci sendiri hari ke 12 bermula smpai sekarang .. Tapi selang2 hari .. Kira dah 4 hari cuci sendiri ..

Rujuk gambar kat bawah ye .. Yang ni luka yang dah cuci kat rumah .. Nampak makin besar .. Tapi isi dah mula tumbuh .. Yang sekeliling tu kulit mati ..

Luka sebelum keluar hospital





Bahagian belakang alhamdulillah .. Isi penuh dah naik

*doakan suami saya cepat sihat ye .. AMIN