14 January 2013

BETOL KE KEPUTUSAN AKU NI ?

YA ALLAH .. betul ke keputusan aku untuk kerja dengan orang ni ? nak tolong orang tapi tak tolong kedua ibu bapa aku sendiri ? 

YA ALLAH .. aku da lukakan hati kedua ibubapa aku hanya sebab aku nak ikutkan perasaan aku sendiri .. perasaan nak kerja dengan orang dan perasaan sakit hati sebab semua orang asyik cakap aku ada diploma nursing tapi kerja berniaga kat kedai ..  

YA ALLAH .. biarlah apa orang nak cakap lepas ni .. aku akan abaikan dan pekakkan telinga je .. aku tak sanggup nak tengok kedua ibubapa aku menitiskan air mata di sebabkan aku .. 

YA ALLAH .. aku bersalah .. aku tak pandai nak membahagiakan ibubapa aku .. aku hanya mampu membuatkan mereka menitiskan air mata disebabkan aku ..

YA ALLAH .. aku tak sanggup nak tengok air mata ma aku menitis tiap kali dia balik ke rumah untuk berdepan dengan anak yang DERHAKA macam aku ni ..

YA ALLAH .. sejak aku mula kerja .. start dari tu la ma bermasam muka ngan aku ,..derhakanya aku ..

ma .. maafkan kaklong .. kaklong sayang ma sangat-sangat .. kaklong janji .. lepas ni kaklong takkan wat ma menangis sebab kaklong lagi ..

START MALAM NI . AKU BERHENTI KERJA .. BIARLAH ORANG NAK CAKAP AKU APA .. ASALKAN AKU TAK TITISKAN AIR MATA MA AKU LAGI .. 

AMIN AMIN YA RABBAL ALAMIN ..

KAKLONG SAYANG MA SANGAT-SANGAT WALAUPUN KADANG-KADANG PERANGAI KAKLONG NI DEGIL DAN KERAS KEPALA ..

18 comments:

Jna marcello said...

sedihh nye..harap dedeq tabah dan cekap buat sesuatu keputrusan ok deq

Misz Mieza said...

Cubalah slow talk balik ngan ma deq.. Pujuk hati dia.. In Shaa Allah, mesti ma deq faham.. Hati ibu memang mudah tersentuh, tapi ibu juga yang paling faham kehendak & apa yang ada dalam hati anak2 dia.. =)

michelle De hunny said...

sabar ye dedeq ..
fikir baik2 apa yg terbaik utk dedeq and family.

"kadang2 kita terpaksa melukakan hati org yg kita syg bukan utk kepentingan tp utk masa depan kita"

BERT said...

nape ni.. sabar ya.. utamakan org tua kita satau perkara yg mulia

Mieya Atiera said...

Same feeling with me just now, but different situation. Semoga terus tabah ye :)

Mimie said...

cube pujuk baik2 ma tuh...org tua hati die memg mudah tersentuh..bykkan berdoa ye..insyaALLAH semuanya ok...akak faham situasi adik skang nih

fifie said...

Dedeq tak payah peduli sangat mulut orang tu, fie nie ada degree tapi tak kerja orang cakap macam macam dah la nak kahwin lagi lah banyak orang cakap. Tapi fie buat bodoh je pekakkan telinga. Dedeq lepas nie minta maaf dengan parents, semoga semuanya baik baik semua.

.::: Princess MOMOY :::. said...

mulianya hati dear. sanggup korbankan kerjaya. Tapi momoy rasa tak salah pun dear kerja di kedai. lagi best jadi bos tak kena mara pun. hehe. income lagi lebat dari kerja makan gaji. lama2 bila makin berkembang maju jadi tokey besar !

Deqla manjew said...

hurm.. itu la, restu org tua tu penting..tp apapun, try slow talk dgn mama.. kamu bkn ank derhaka dear.. kamu anak yg baik..sbb sggp korbankan prasaan sendri demi mereka.. :)

P.A. said...

sabarla byk2...mgkn kita terpaksa lukakan hati org lain tp jgnlah lukakan ht mak ayah kita...tanpa mereka, sapalah kita kan....

Deq's Qienz said...

tabahkanlah ati ya..mgkin anda mbuat pilihan y tepat ini..insyalalh sgalanya akan jadi baik ya.

~didiey~ said...

hmm...manusia xlari dr melakukan kesilapan..minta maaf.insyaALLAH hati seorang ibu mudah memaafkan..

deq jgn peduli apa org ckp. at least deq ada keje..mcm didiey,ada degree tp menganggur..nmpk x perbezaan kat situ.apepun, ikhlaskan hati.ckp2 org yg membina kita blh ambil kira tp kalau yg menjatuhkan,jdn dengar k :)

lots of love for u ^_^

shidaR said...

sabar ye dedeq :)

Maria Menado~ said...

anak solehah. =)

xpe.. belajar dari kesilapan kan.. :)

Sue PeLik said...

semoga tabah dan sabar yer syg! hurmmm dan semoga keputusan yang dbuat tu adalah keputusan yang tepat! aminnn

nik ros said...

sabar yea deq.

hainom OKje said...

Ohhh Ma tak bagi eh keje ngan orang... cakaplah ngan ma baik-baik...cuba Deq cari keje yang ada kena mengena ngan diploma Deq...rugilah Deq kalau tak cuba...nanti lagi lama lagi malas...

Mrs Velentine said...

sabar yea..dedeq bukan derhaka...ibubapa ni hati mudah tersentuh...deq slow talk ngan mama k