14 December 2012

MAMA KENA KAWAT CAM

assalamualaikum ..

kejadian 6.30 petang .. di kedai runcit aku ..

ada 3 orang lelaki naik kereta viva WTW ...... berhenti depan kedai aku .. 2 orang laki turun dan 1 lelaki tunggu dalam keta ..

masa tu ma aku yang jaga kedai sebab aku bawa adik-adik pergi joging .. pastu .. diorang tanya ..


PENYAMAR 1 : ada jual rokok surya ?

MAMA : ada (sambil keluarkan rokok)

PENYAMAR 1 : kita ni mata-mata kastam (sambil tunjukkan kad nama dengan nama lain .. wajah lain dan belakang kad tu ada gambar dan nama orang lain)

MAMA : mana IC ?

PENYAMAR 2 : ronda-ronda kedai (sambil cakap .. tunjuk jelah IC tu)

PENYAMAR 1 : keluarkan IC (IC tu ada 2 tanda berlubang)

MAMA : memang IC berlubang macam ni ke ?

PENYAMAR 2 : ye lah .. (sambil cakap .. CIK ni salah sebab jual rokok surya dan john)

PENYAMAR 1 : nak kira macam mana ni ? nak saman ke nak bagi duit kopi je ?

MAMA : duit kopi tu apa ? nak berapa (sambil ambil HP dan buat-buat kol ayah aku)

PENYAMAR 1 :  ikut la berapa yang ada dan berapa boleh bagi .. 

PENYAMAR 2 : kol sapa tu ?

MAMA : kol suami .. nak suruh buat naik duit 

PENYAMAR 2 : tak payah la .. (terus ajak PENYAMAR 1 tu naik kereta dan bla camtu je)
mama aku pun apa lagi .. cepat-cepat ambil no plat dan kol polis .. 

15 minit lepas tu polis jumpa mereka tu dan bawa pergi balai polis ..

sekarang .. ma aku kena pergi balai untuk wat kawat cam .. 

bahaya gilerrr .. kalau kena kat aku tadi .. main gelabah .. harus bagi duit camtu je .. hahahaha .. 

p/s : tabik la kat mama aku .. berani gilerr .. dalam keadaan tengah pucat tu .. sempat lagi mintak IC bagai .. SAYANGG MAMA .. MAMA THE HEROIN ...

11 comments:

hainom OKje said...

Takut jugak tu Deq....kena ajak adik ke abang ke.... kalau sorang2 OKje pun panik!

Nasib penyamar tu tak bawak pisau ke apa ke kan Deq....

huny madu said...

skang mmg mcm2 ragam org nk mencuri, seb baik mama awk x pape

Cikgu Ma said...

kalo akak pun mesti lurus bendul jer...

Cikgu Ma said...

kalo akak pun mesti lurus bendul jer...

Cik Syida said...

Lepas tu? Polis bgtau tak org tu siapa.org tu msk lokap tak? Takutnye kan..

nik ros said...

takutnya. kalau sis pun tak tahu nak buat apa

azizah :) said...

kalau jijah terketar2 gak time tu.. bagi duit je kot..huhuhu takut lah...

.::: Princess MOMOY :::. said...

wahh...berderau momoy baca
Alhamdulillah mama dear selamat
tak apa-apa
memang hebat.
tak panik dan tahu apa tindakan nak dibuat
momoy tabik spring kat mama dear

Dunia Wilma said...

Nasib baik tiada apa2 bah...

shidaR said...

kalo org ade pgalaman mmg akan bersedia lps ni..dorg pkai unifrm ke?

Mrs Velentine said...

bahaya betul ni...dulu mak kena juga