12 December 2012

GIGITAN CINTA

assalamualaikum

hi korung .. lamanya aku rasa tak update blog ni .. haish .. keadaan yang tak izinkan aku nak update macam dulu-dulu .. makin nak bertambah usia makin sibuk .. hahaha .. ayat kasi poyo kan .. tapi betol tau .. kuikui ..

GIGITAN CINTA ? 

iya .. semalam aku dapat gigitan cinta .. hahaha .. daripada ? daripada ? SI BERUK .. sakit woarghhhh .. walaupun sikit .. berdenyut dia tu macam macam macam .. zzzzz .. hahaha .. macam ape ntah .. tapi sakit wooo .. serius .. petang dalam kul 5.30 pm kena GIGITAN CINTA dari SI BERUK tu .. sapu minyak gamat yang MAMA INCIK HUBBY kasi .. pastu tidur sejenak .. tapi bangun balik pukul 6.30 pm sebab denyutan tu kuat sangat .. dan mesej INCIK HUBBY .. 

INCIK HUBBY kol dan cakap .. jangan biarkan camtu je .. pergi farmasi cari IODINE dan BANDAGE untuk letak kat tangan tu .. bahaya .. pastu .. ondespottttt aku pergi ke FARMASI SETIU , TERENGGANU .. fuhh .. dalam sakit macamtu kan .. tak terlintas nak letak IODINE .. hehe .. nasib INCIK HUBBY ingatkan .. TERIMA KASIH taw taw (harap awak bace) .. 

dalam pukul 9.15 pm tu .. aku rasa tangan macam lenguh-lenguh .. aishhh .. takleh jadik ni .. takut infect dari kena GIGITAN CINTA tu je .. pastu kul 9.30 pm tu .. pinjam keta ma .. pergi KLINIK MUHAIMI , SETIU .. untuk ambil suntikan .. dari pukul 9.45 pm hingga pukul 10.45 pm baru dapat jumpa doktor .. perghhhh .. lama tu .. hahaha ..

cocok bontot . cocok bontot .. haha .. sakit woarghh .. pekat giler ubat die .. 3ml .. haiyoyo .. nak tido malam xleh nak pusing-pusing .. sakit .. kuikui .. 

ok .. mesti korung terpikirkan .. SI BERUK tu datang dari mana ? hahaha .. SI BERUK tu sebenarnya ayah baru je beli pukul 3.00 pm semalam .. 

jom tengok gambor kat bawah ni .. 


 sapu ubat gamat

 IODINE dan BANDAGE

 sapu IODINE

 ubat KLINIK (kuman)

 ubat KLINIK (tahan sakit)

balut sikit 

p/s : hehehe .. bertuah punyer aku kan .. pantang nampak beruk .. nak gak pergi sentuh .. kan da kena .. padan muke ..

17 comments:

Mrs Velentine said...

ngilunya..sakit..huhu

CikZaniff said...

huk..sakitnya tgk..

Dhia Dirham said...

awak tak nangis ke kena gigitan si beruk tu?

cikeyrah said...

arrr sakitnye tengok . .

Misz Mieza said...

Aduiii.. MM mmg tak berani dekat ngan beruk walaupun dah kena tambat.. Huhu~~

Wana Owen said...

gempakkk gila ah deq!beruk gigit tangan dia!

btw..simpati ngan deq.=)

hainom OKje said...

Deq....berani eh dgn beruk...ho..ho... kalau OKje takutttt... yelah tu mmg kena gi jumpa doktor kalau tak takut kuman.... padahal sikit je ek!

Semoga cepat sembuh eh Deq!

P.A. said...

adusss!!

huny madu said...

bahaya la deq..mmg patut g klinik, seb baik x pape

~didiey~ said...

huhu..takut gak tgk..

fifie said...

Sakitnya Dedeq. Adik fie pernah kena peluk dengan beruk. Haha

nik ros said...

mesti sakit tu kan
akak tak berani nak dekat nagn beruk
kalau kat kg dulu, biasa la tgk buruk ni tapi tak berani nak dekat

Cik Nas :) said...

nas pernah kena gigit kat kaki..smpai sekarang trauma =='

◕ D Y S H A S A H H I R ◕ said...

huhuhu.. tajuk bukan main.. da p kahwin..:)

-meeSUPERGIRL- said...

ish bahaya tu takut ad jangkitan kuman .. bgus la kalau dh pg klinik,.

azizah :) said...

bahaya tu syg.. beruk ke kucing ke kalau kena gigit memang kena cepat2 g klinik.takut ada kuman/jangkitan.. biasa doc bagi suntikan kancing gg... len kali jangan pandai2 pegang tau..hehee

Sue PeLik said...

adeh! yang tengok pulak rasa skitnyaaa huhuhu.