14 December 2013

USTAZ , MU TUNGGU AKU DATANG FULL MOVIE


Assalamualaikum 

Fuh fuh .. akhirnya dapat jugak cari cerita USTAZ , MU TUNGGU AKU DATANG .. 

Nak gi tengok kat wayang .. jauh .. alahai .. nasib nasib ..


SINOPSIS

Dadu adalah seorang lelaki muda yang tidak mempunyai hala tuju dalam kehidupan, sering dibuang kerja kerana sikap puas hati beliau. Dadu tinggal bersama Muiz, yang menganggur dan bergantung sepenuhnya pada Dadu untuk hidup. Mereka berdua akhirnya menganggur, usik dan dilemparkan keluar dari rumah mereka kerana mereka tidak dapat membayar sewa. Hamzah, sepupu Dadu tiba-tiba muncul dan panduan kepada kedua-dua mereka untuk kembali kepada Allah. Hamzah menunjukkan mereka CD Ustaz Azhar Idrus ceramah. Dadu dan Muiz kagum dengan Ustaz Azhar Idrus. Mereka percaya mereka juga boleh berubah kerana Hamzah adalah jumpelang sebelum dia menjadi setia kepada Islam dan Allah. Kemudian, Dadu dan Muiz berazam untuk berubah dan menjadi lelaki yang lebih baik. Mereka juga memutuskan untuk melihat Ustaz Azhar Idrus sendiri dan mendengar ceramah tersebut hidup. Sepanjang perjalanan, Dadu dan Muiz menghadapi banyak masalah dan musibah sehingga kedua-dua mereka ditahan oleh pihak polis, dua kali!

Sapa-sapa yang belom tengok lagi .. ada link kat bawah ..

JOM tengok cerita 


3 comments:

NinaAz said...

Nina pun baru tgk rini. Hehe. Astro first. Igt byk part uai. Sikit jea. Uhuks

nae nematoda said...

macam est , lepas habis exam , baru nak tnegok...hehe

Deqla Manjew said...

lorh..rupanya sikit je eh UAI berlakon.. tgk gmbr dok dpn .. haha