22 June 2014

TIPS | NAK MERAHKAN INAI DAUN KENA LETAK GAPE EH ?

Assalamualaikum

Malam ni teringin nak pakai inai .. hahaha .. tapi untuk merahkan inai tu masa kat kuku camne eh ? Maka .. terciptalah soalan kat FB .. hahaha .. tapi last sekali .. ayah aku pulak yang pakai untuk ubat kuku yang tak berapa nak cun .. dan aku ? hahaha .. tak pakai lagi .. 


Soalan aku  kat fb tadi .. NAK MERAHKAN INAI DAUN KENA LETAK GAPE EH ? 

Dan kawan-kawan ramai memberi TIPS untuk merahkan inai daun .. 

Jom tengok kat bawah ni bahan-bahan untuk memerahkan INAI 

  1. Gambir
  2. Arang
  3. Asam keping
  4. Sirap
  5. Air asam limau
  6. Uncang teh pekat
  7. Asam jawa
  8. Minyak cap kapak
  9. Daun inai yang tua-tua dan banyak bintik-bintik hitam kat daun
  10. Teh boh
* sapa ade tips lagi untuk merahkan inai daun .. sila-sila la tinggal komen kat bawah ni eh .. terima kasih .. sekian ..

8 comments:

sYiRa LoKMaN said...

syir tk tahu ..inai pun tak pernah pakai..hehe..tq utk info ini ye ..selamat malam ^_^

Aimie Mokhtars said...

apekah? minyak cap kapak?????

Liza Licha said...

minyak cap kapak works jugak dear :) dia cepat kan merah

Liza Licha said...

minyak cap kapak works jugak dear :) dia cepat kan merah

Liza Licha said...

minyak cap kapak works jugak dear :) dia cepat kan merah

Liza Licha said...

minyak cap kapak works jugak dear :) dia cepat kan merah

Farisya Anastasyia said...

Tips menarik ni kak dedeq :)

Deqla Norumara said...

arwah mak akak dulu penah bgtau, letak beberapa butir nasi time nak tumbuk inai tu.