14 July 2013

CERITA RAMADHAN | TAK PUASA vs KETE ROSAK

assalamualaikum .. 

harini aku nak cerita sikit kejadian yang berlaku depan mata aku .. dan di kedai mak aku ..

al-kisahnya begini .. pada pukul 1 petang (14/7/13) .. waktu tu time aku rehat .. aku ke kedai mak aku sebab ada urusan sikit .. sampai je aku kat sana .. aku tengok sorang mamat ni parking tepi moto aku dan tetibe je dia buka bonet dan errr . yang bahagian enjin kat depan tu .. dan masuk kedai ..

tuan kete : dik . kete rosak la 

aku : pastu kenapa kalau kete rosak ? hantar la bengkel .. kenapa benti depan kedai runcit . haha (dengan nada bergurau sambil gelak-gelak ngan adik aku)

tuan kete : err . kete ni takde air .. air mineral ade ?

aku : ada . nak berapa botol ?

tuan kete : nak 2 botol yang sejuk pastu nak air cola 1 ..

aku : aik .. ni kereta rosak ke tuan kete yang rosak ? 

tuan kete : duk gelak . sambil bayar air dan terus pergi .. 

* kete tu tetibe ok je .. tak perlu isi air pun .. dia tutup bonet dan bahagian enjin terus pergi ..

hahaha . see .. da la tak pose .. sanggup guna tektik kete rosak .. hahaha . adoi . sakit perot aku duk gelak ..

5 comments:

eray said...

aduh alasan x best sungguh, x creative..moga hr nie org tu pose

http://welovesusuibu.blogspot.com/2013/07/esp-shaklee-1-keburukan-yang-mudarat.html

mirza syazwina said...

amboi,sapa yang nak air sebenarnya ni,
hehee.macam-macam

Mira Adzlia said...

aish...kreatif btol bg alasan...

Cida de' Nuanza said...

alasan yg membodohkan diri sendiri..hahahaha

Mrs Velentine said...

apa dah...kang betul2 rosak keta ngan tuannya padan muka