2 August 2012

RESIPI : CoCTaiL + SuMi

assalamualaikum .. heyooo heyoo .. hehehe ..

ok adik-adik , kakak-kakak , mak cik-makcik sekalian ..

hari ni cik najihah nak kasitahu cara-cara untuk membuat coctail + sumi .. kenapa nama dia macam tu .. sebab saya punya suka lah .. hahaha ..

ok .. cik najihah start ya ..

baca betol-betol dan buat sebagai pencuci mulut ..

BAHAN-BAHAN
1 tin coctail
2 tin susu cair
2 pek sumi (ikut citarasa masing-masing)
2 senduk kecil gula (secukup rasa)
1 gelas air
1 pek ais batu

CARA-CARA
  1. masukkan susu cair dan gula ke dalam periuk .. serta panaskan sehingga gula hancur ..
  2. selepas gula hancur .. tutup api dan masukkan coctail dan sumi ..
  3. masukkan air dan kacau sebati ..
  4. siap untuk di hidang bersama ais batu .. 

ni coctail yang aku belum hidang lagi .. tapi da siap .. very easy lerr .. hehehe

* nak letak nata de coco pun boleh juga .. ikut selera masing-masing

7 comments:

trah zain said...

nmpk mcm best, tp manis x?bahaya tu..hehe

dEdEQ dE wIshEs said...

HEHEHE .. BEST3 .. SATU PAMILY SY SUKE .. ALA .. SUSU CAIR AN TANPA COLESTROL .. HOHOHO .. AG PUN MASUKKAN AIR N AIS LAGI NANTI .. MAKAN JARANG2 .. HEHEHE .. BEST3

COMPIRM XBHAYA .. HUHU

~Sweet Honesty~ said...

kalo masukkan telur 5 biji..kukus.. siap sudah puding sumi2..hehe

Pecinta pink^^ said...

mohon jiha anta ke umah sy samagkuk dua:P haha,,nice2..bole try,,tliur tgok:)

dEdEQ dE wIshEs said...

SWEET HONESTY : WAAAA .. HEHE .. T NAK TRY LA PLAK .. EHEK ..

AKMA : HEHEHE .. EH .. DA ANTO .. XSAMPAI G KE ? EKEKE

Mass said...

nampak enak...boleh ditry nih :D

dEdEQ dE wIshEs said...

HEHEHE ,, SILE TRY ..