4 August 2012

: : aLaSaN TaK PuaSa : :

eh awak .. kenapa tak puasa ni ? kan sekarang ni bulan puasa .. hah ? ler .. ye ke ? so kalau sebab tu memang tak leh puasa la erk ? ish ish .. aku pun ada juga tapi puasa je .. apedaaa ..

ok ok .. hahaha .. 

sekarang ni da makin banyak alasan yang kita dengar untuk tak puasa kan ? dah tahu ke belum ni ? erk ? tak tahu lagi ? nak tahu tak ? nak ? hehehe .. ok ok .. meh cini cheq nak habaq sikit ..

ecece .. loghat kedah pulak yea ..

ok ok .. jom tengok bawah ..
  1. tak bangun sahur (orang lain pun ada juga tak bangun sahur .. tapi boleh je berpuasa)
  2. gastrik (ni alasan sejak zaman kuno lagi .. zaman da moden .. ubat berlambak ..)
  3. penat dan dahaga kerja tengah panas (habis kalau pikir macam tu .. semua buruh tak puasa la ye)
  4. lupa nak niat (da tahu memang jenis nyanyuk .. niat la terus untuk sebulan .. kan senang)
  5. tak sengaja berbuka (tak sengaja di maafkan .. tapi ni tahu tak sengaja .. tapi terus bedal nasi)
  6. nak pergi jauh(baru nak pergi .. tak pergi lagi .. da berbuka)
  7. kecik lagi(umur 5 tahun pun da puasa .. ni umur 18 tahun cakap kecil lagi memang sindrom la)
  8. period / bendera jepun (yang betul ok la .. tapi yang cakap period sampai 1 bulan ni masalahnya)
  9. malas (gila)
  10. kawan ajak teman (cepat sangat terikut-ikut)
* semua alasan ni yang aku da pernah dengar .. so .. anda macam mana ? yang wajib pun kita tak leh lakukan .. yang sunat apatah lagi .. 




Berakit rakit ke hulu
Berenang renang ke tepian
Tak kira ko bos atau tok penghulu
Dah tau bulan pose..apsal ko makan?

6 comments:

Pecinta pink^^ said...

mcm2 alasan kn..pdahal setahun skali je..hmm..tang pantun best tuh:P hhaaha

dEdEQ dE wIshEs said...

A AH .. MEMANG .. ENTAH GATI ENTAH TIDAK YG TINGGAL UH .. HADOI .. HAHAHA ..

NGEE~

shida'R said...

kalo nk dsnaraikn ade byk lg alasan kan..tp alasan period,uzur, dtg bulan tu normal la kan..bg pompuan bnde xleh elak hehee... :D

OMG! jgn laki kate uzur mmg nk kene sepakkk hahaa :P

dEdEQ dE wIshEs said...

HEHEHE .. A AH .. BG POMPUAN OK LAGI .. EH EH .. JGN KTE .. SKNG NI RAMAI LAGI KATE UZUR .. HAHAHA .. ENTH TANG MANE UZUR XTAW .. EKEKE

missha said...

alasan gstrik memang selalu orang buat..hehe

dEdEQ dE wIshEs said...

HEHEHE .. TAWU XPE .. MISSHA JGN CAMTU TAU2