Showing posts with label MKFC. Show all posts
Showing posts with label MKFC. Show all posts

26 August 2013

MKFC | TAHNIAH KAK ERIN DAN ABG NOOR

Assalamualaikum ..

Alhamdulillah .. hari ni da 26/8/13 kan .. cepatnya masa berjalan . toing toing .. tinggal beberapa bulan lagi nak masuk tahun 2014 kan kan .. ececeh .. TURN aku pulak . hahaha .. (angan-angan mak jenin)

24/8/13 iaitu bersamaan dengan kelmarin .. adalah hari bahagia untuk kakak saya dalam family MKFC .. Alhamdulillah .. majlis mereka berdua berjalan dengan lancar siap berlari lagi tu .. (nak bagitahu yang memang majlis tu semua OK) .. kihkih .. 

Tahniah kak dan abg .. selamat pengantin baru ..semoga kebahagiaan kakak dan abg hingga ke liang lahad ..

Aku cukup tertarik dengan perkenalan kak erin dan abg noor .. hikhik ..

* jom baca kat bawah .. sian lak kak erin .. duk sibuk-sibuk kena basuh periuk belanga dan nak deting-deting ngan suami tercinta .. aku duk suruh cerita pulak kisah perkenalan dorang .. huhu 

Akk knl abg dulu dr wechat la. Hahaha .. Mase tu akk tgh training sukan kt gong badak. Jd akk mase tu tgh gile wechat la. Main tgk keliling. Add lake. Tp mase tu akk angap kawan je la. Tmpt luah masalah. Lps tu mkin lama mkin rapat .. Lps tu dlm bulan 3 tu dia mcm caring sgt. So akk pon layan kan jela. lama2 timbul la syg tu.Jd dia tnye akk sudi x jd isteri dia. Akk mnta dia masa. Dlm 3 hari akk bg tau dia suh dtg minang. Tu yg akk pilih 13/4 utk tunang sempena tarikh akk kenal dia 13/2 . Lps pada tunang tu ayah dia ckp jgn tunang lama2. Kalau ikut akk nk masa lama sikit. Jd bnyk la akk blh uruskan. Tp kerana ikutkan ayh dia tu yg jd 4 bln je bertunang tu. N skang akk dh jd isteri dia yg sah. Alhamdulillah
So sweet kan mereka berdua .. kenal dari wechat sampai ke jinjang pelamin dan insya allah samai ke akhir hayat .. jom same-same kite doakan kebahagiaan mereka .. 


SELAMAT PENGANTIN BARU KAK ERIN DAN ABG NOOR .. SEMOGA CEPAT DAPAT BABY KECIT TAW TAW .. HEHE ^_-






* ENTRY ni khas untuk kak erin dan abg noor .. maaf kalau tak besh . haha . akhir kate .. semoge bahagia kak .. insya allah jie sampai majlis belah laki sabtu ni .. tu pun kalo takde ape .. tengah usaha .. 

30 June 2013

BBQ MKFC RETURN

assalamualaikum ..

ermm . nak mula dari mana erk ? hahaha . da kaku untuk start bercerita dalam BLOG kesayangan ni .. asyik sibuk luangkan masa dengan FACEBOOK je .. ish . kesian .. BLOG lak di anak tirikan . hehehe . ok .. hari ni aku nak kasi BLOG ni bahagia cikit macam FACEBOOK . hahaha ..

korung pernah tak join event yang dianjurkan oleh rakan-rakan alam maya ? kalau pernah .. camne rasa ? kalau tak pernah .. aku syorkan korung join lah . memang syiok habis .. giler-giler habis . hehehe


MASA : 3 petang - 6 petang
TARIKH : 28 JUN 2013
LOKASI : Pantai Airport
ANJURAN : Melewar King Fan Club "WE ARE CREW" (MKFC re'group)



BBQ MKFC RETURN ni dihadiri dalam linkungan 50 orang .. ramai kan ? wow . hehe . aku mula-mula memang terkezut sebab tengok kat MKFC RE'GROUP tu ramai yang cakap tak dapat join . hehe .. alih-alih sampai dalam pukul 3 lebih tu . tengok . fulamak . ramai gilerrr .. sonok abis korung .. tak rugi aku dari setiu naik sorang-sorang ke kuala terengganu . hahaha . dengan makan buat langsatnya .. kuikui . opsss . lebar pulak aku ni berpot pet pot pet . hahaha . jom tengok gambar kat bawah ni .. harap cemburu tengok kemesraan dan kebestan kami . hahaha ..

biar gambar je bercerita .. aku nak kerje . hahaha .. let's seeeeeeeeee ..
























KESUDAHANNYA .. semua bahagia . hehehe .. nak tunggu next event .. papai .... assalamualaikum ..

1 May 2013

MKFC

assalamualaikum ..

APAKAH ITU MKFC ? MAKANAN ? MINUMAN ? 

tak tak .. bagi aku MKFC tu adalah sebuah keluarga .. 
sebenarnya aku ni da lama tak menulis kat blog ni .. apa yang nak di taip pun da tah tahu .. kaku .. hahaha .. jom la kita baca ucapan pembukaan MKFC oleh PRESIDEN MKFC .. dan lebih dikenali dengan panggilan ABOH .. 

Ucapan Pembukaan MKFC blog drpade Presiden MKFC (Aboh)



MKFC FAN & FUN ditubuhkan pada 14 september 2011 difan page fb

Di naugi Oleh : MELEWAR KING (ABOH)

Di Seliakawal Oleh :
 
Admin-a-

Admin-b-

Admin-c-

Admin-u-

Dibantu Oleh : Biro-biro MKFC Fun

Diceriakan Oleh : Anop2x aboh sekalian

Tujuan Penubuhan : Penubuhan Mkfc (fan & fun) page bukanlah bertujuan
 untuk melwan mana2x page yang dan langsung tidak berniat menyinggung
 mana2x pihak yang hidup atau pun yang telah meninggal dunia.Sebagai satu
 page yang bertemakan (Fan & Fun) disini kalian pasti tidak kering gusi, kalian
 pasti menangis, kalian pasti ceria & kalian pasti gembira...Disini lah
 tempatnya."Orang kate tak kenal make tak cinta,tak bersua pasti tiada mesra.





Matlamat : Mencari seramai ahli untuk dijadikan famili MKFC fan & fun.Kita sama-sama melupakan saat sedih & duka, berkongsi masalah, memberi tazkirah, mencoretkan ilmiah & melakar kenangan-kenangan terindah.Apa-apa pun matlamat kalian di MKFC(fan & fun) itulah halatuju kalian. Jadikan ia satu sandaran atau titian dimana kita berkenal kenalan & meluahkan perasaan namun usahlah bersimpang dari ciri2x keislaman..SALAM UKHWAH




AKTIVITI yang telah dijalankan :


-07 November 2011 Firt Family Day Fan & fun

-18 November 2011 Futsal jalinan Kasih MKFC fan & fun

-26 November 2011 Riadah MKFC fan & fun


AKTIVITI yang belum dijalankan :

-10 disember 2011 Badminton "SMASH" sayang MKFC fan & Fun

-22 Disember 2011 Road Tour MKFC fan & fun to kemaman





Jumaat 2 DEC 2011

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAH WABARAKATUH.

Sejajar dengan tuntutan islam demi menyatukan kita sesama insan demi mengeratkan sebuah persahabatan.Kita perkukuhkan ukhwah melalui laman sosial, kita jalinkan kemsraan melalui hubungan kekeluargaan maka terciptalah >>>


MELEWAR KING FC BLOG (MKFC BLOG)

Syukur Allhamdulilah, pertamanya, Sukalah aboh melafazkan setinggi-tinggi kesyukuran kehadrat Allah taala, kerana dengan limpah kurnia dan izin-Nya, maka wujudlah blog MKFC fan & fun .(CREDIT TO CREATOR).


Terima kasih yang terucap buat anop2x aboh yang tidak jemu memberi sokongan dan dorongan mahupun semangat untuk kita terus sama2x jatuh dan sama2x bangun di MKFC fan & Fun. Aboh amat berharap dengan Wujudnya MKFC BLOG ini mampu menyatukan kita semua lebih apa yang kita lalui sebelum ini.

Aboh titipkan dua rangkap pantun yang membawa maksud akan ucapan kasih aboh buat anop2x semua..


Pisang emas dibawa berlayar, 
Masak sebiji di atas peti,
Hutang emas boleh dibayar,

Hutang budi di bawa mati..



Pulau pandan jauh ke tengah,
Gunung Daik Bercabang tiga,
Hancur badan dikandung tanah,
Budi baik dikenang juga.....


Semoga Allah menetapkan langkah kita dalam jalan ukhwah. Marilah kita jernihkan kembali niat kehadiran kita di sini agar MKFC fan & fun ini tertus dipayungi oleh Malaikat dan rahmat allah, Aquulu qauli haza wa

astaqfirullahu li walakum...

Salam sayang..

-Love U love Them Love All-

Presiden Melewar KiNG FAn & FUN :)


ramai kawan2 aku tanya .. "ko kenal MAMAT ko camne?" hahaha .. OK genk .. aku kenal MAMAT kat MKFC .. opsss .. kiranya CINTA MUKA BUKU la kan . hikhik .. doakan aku bahagia kewh .. INSYA ALLAH ..