17 May 2021

KESAN VAKSIN SINOVAC

VAKSIN .. 

Hai .. assalamualaikum .. nak share pengalaman n nak jawab sikit soalan hok orang duk tanye pasal vaksin .. 

Ramai duk tanye ambe .. 
* Sakit ke ?
* Dose ke 2 tu ado kesan dok ?

Oh ye .. ambe vaksin SINOVAC

Ok gini neh .. 

Dose 1


Dose 1 
Bagi ambe . Dose 1 dok rase gape pun .. maknenye sakning .. dok sakit langsung la op . Haha .. kesan pulok .. kalu ambe .. rase ngantuk je lepas cocok tu .. memang seharian gok tido . Kuikuikui .. pah bangun tu .. bereh lalu .. hari ke 2 ke 3 dan seterusnya memang dok rase gape pun .. kire berehla orang kate .. 

Dose 2

Dose 2
Horr .. dose ke 2 plok .. ade rase macam mok ambe kutir sikit mase kecik2 dlu .. haha . Dok sakit mane la muge ambe ni nelang .. jenis degil .. kire heroin ah ngan jarum ni .. makan ubat je ambe nakut .. cocok dok .. kesan ye plok .. ambe mase tu tugas kat PPV .. lepas cocok tu balik nak tugas .. ambe jadi ngantuk jugok .. tapi dokleh tido . Haha . Muge kije kan .. ari ke 2 ke 3 dan seterusnye sampai sekarang ni .. ambe xdok kesan gape2 doh selain ngantuk lepas cocok tu je .. 

Sini ambe cume sian ke mok cik ngan pok cik n orang2 hok mari nak cocok vaksin benarnye .. duk dengar ke buoh mulut orang kate lepas cocok tangan xleh gerokla .. lepas cocok xleh bangun la .. hok jung oyak pulok tu xkeno cocok pun lagi .. mulut je duk potpet2 . Hahaha

Tapi hor ah .. sohih berita tu dok tahu la .. muge ye atas antibodi orang . Setakat ni ambe xdok lagi la tengok berita pasal kesan covid jadi teruk2 .. setakat demam sikit2 gitu je .. 

#vaksinsinovac #myvac #vaksin

8 April 2021

NASI ARAB DULANG SUMAI HOTEL MEMANG PERGHH

Assalamulaikum .. hai hai sekmung ..sihat dok ? Pose dah tak lama ni .. ganti dok agi pose sekmung ? Hahahahaha .. 


Eh dok eh .. benornye deq nak oyak ning .. deq ritu gi sumai hotel ngan sek2 blogger semata-mata nak gi makan nasi arab dulang je hor .. 



Berbaloi sekmung .. deq dari setiu gi dengan perut kosong .. tengok nasi arab dulang .. ingat ke dok cukupan . Eh ape .. makan 5 orang pun ade lagi baki .. padahal set tu untuk 4 orang makan je .. 


Oh yeee .. lupe nak oyak ke sekmung .. sumai hotel ade buat jugok nanti buffet grand ramadhan berharga rm80 sekepala untuk 5 hari terakhir je .. makanan pulok ade 150 jenis .. wohhh sedakkk doh sekmung kan . Ajom la pakat gi bukok pose kat sumai hotel .. hor .. hok mane takleh nak mari .. sekmung buleh je suruh cod .. dokpun order dulu .. pah mari amik .. senang mesekk .. 

Selain menu nasi arab dulang .. nasi buqhori jugok ade untuk sepanjang bulan ramadhan ketgih .. meh ah pakat gi .. Bowoh nung deq ade letok sikit-sikit detail .. kot ade liur or rasa-rasa nak bowok kuarge berbuke ngan nasi arab dulang sumai hotel .. 

NASI ARAB DALAM DULANG 
pilihan ayam, lamb shoulder & lamb shank .

Tempahan Nasi Arab boleh melalui

✅ DINE IN ( 11am-8pm)
✅ DELIVERY 
✅ TAKE AWAY  
✅ DRIVE TRU 

‼️Promosi Nasi Arab ‼️
===================
Nasi, Ayam bakar, Kambing bakar, Acar mentah, Sambal tomato, Dalca
===================

Di datangkan dengan dua versi

✅SET STANDARD: Set nasi arab, beras basmathi gred premium, lamb shoulder

*✅SET PREMIUM : set nasi Arab( nasi lebih), beras Basmathi gred premium, lamb shank

* Nasi arab dulang akan dibalut dalam aluminium foil untuk mengekalkan haba panas nasi dan ayam/kambing.

SENARAI HARGA SET DULANG

‼️NASI ARAB STANDARD‼️
Set 4️⃣ orang 
✅ Nasi Arab Ayam : RM36
✅ Nasi Arab Kambing : RM56
✅ Nasi Arab Kambing & Ayam : RM48

Set 6️⃣ orang 
✅ Nasi Arab Ayam : RM54
✅ Nasi Arab Kambing : RM84
✅ Nasi Arab Kambing & Ayam : RM72

Set 🔟 orang 
✅ Nasi Arab Ayam : RM90
✅ Nasi Arab Kambing : RM140
✅ Nasi Arab Kambing & Ayam : RM120

‼️NASI ARAB PREMIUM‼️
Set 4️⃣ orang 
✅ Nasi Arab Ayam : RM44
✅ Nasi Arab Kambing : RM76
✅ Nasi Arab Kambing & Ayam : RM64

Set 6️⃣ orang
✅ Nasi Arab Ayam : RM66
✅ Nasi Arab Kambing : RM114
✅ Nasi Arab Kambing & Ayam : RM96

Set 🔟 orang 
✅ Nasi Arab Ayam : RM110
✅ Nasi Arab Kambing : RM190
✅ Nasi Arab Kambing & Ayam : RM160

‼️NASI ARAB DRIVE TRU‼️
(single pack)

LOKASI : depan parking Sumai Hotel jalan menuju ke Batu Buruk.
.
🚦Drive Thru (SETIAP HARI )
.
🔥Ayam Standard : RM5
🔥🔥Ayam Special : RM12
🔥🔥🔥Lamb Shoulder : RM19
🔥🔥🔥🔥Lamb Shank : RM30

Untuk nasi arab dulang,
Sila membuat tempahan sehari sebelum  atau sebelum 11am

Untuk pertanyaan dan tempahan Sila hubungi 

📞https://www.wasap.my/60179070163/NasiArab

📞https://www.wasap.my/60199833236/NasiArab

📞https://www.wasap.my/60145243941/NasiArab


SUMAI HOTEL APARTMENT
KUALA TERENGGANU
TERENGGANU
09-631 0099

4 February 2021

RUMAH RAKIT | TOMAN 2 RAFT HOUSE


Rumah rakit best di Tasik Kenyir.

Adoii, dah macam houseboat gayanya.

Terletak tak jauh dari jeti utama Pengkalan Gawi, iaitu pintu masuk utama Tasik Kenyir. Lebih kurang 15 minit sahaja dengan bot laju untuk sampai ke rumah rakit ni.

Berlatar belakangkan air terjun Sg Siput, Toman Raft House ini menyediakan satu percutian inap mesra pelawat.

Unik dan tersendiri, pelawat akan disediakan khemah yang selesa.. Lengkap dengan tilam, selimut dan bantal. Buka je zip pintu khemah, hambekk.. Tasik luas terbentang depan mata.

Boleh menmpung pelawat lebih kurang 20 ke 25 orang pada satu satu masa. 
Dapur, tandas, bilik mandi semua cukup tersedia.

Apa nak buat kat sini? Selain menikmati alam semulajadi, pelawat boleh berkayak di sekitar rumah rakit ni, mandi tasik atau kayuh kayak tu sampai sg Sepat. Mandi air terjun. Besttt... 

Nak bbq pun boleh. Tempat bbq disediakan.


KENAPA MESTI RUMAH RAKIT ? 
- Suasana baru dan cara baru untuk mendapatkan ketenangan di tengah tasik.
- Boleh menginap di rumah rakit dengan bilangan kecil.
- Murah dan berbaloi
- Senang dapat line internet (xperlu stress)
- Kru2 rumah bot yang ramah dan sporting
- Dekat dengan jetty utama / xperlu spend banyak masa diatas bot
-Naik kayak je nak gi mandi air terjun sungai sepat 



Aktiviti lain yg boleh dibuat di Rumah Rakit

1. Island hopping
Naik bot, pusing pusing tasik.. Tengok sebahagian dari 340 buah pulau yg ada di sini.

2. Melawat Taman Herba, Taman Orkid, Taman Rama rama.

3. Mandi air terjun Saok atau air terjun Lasir

4. Santuari Kelah Sg Petang.
Wajib lawat ni.. Pelawat boleh lihat, sentuh dan mandi bersama ikan kelah jinak.

5. Taman Negara Terengganu.
Kat sini boleh melawat Gua Bewah, tempat penemuan rangka manusia purba  tertua di Malaysia.. Bewah Man.

Melunak Trail.
Bagi peminat rentas hutan, boleh cuba trek Melunak Trail ni.. Trail yg membawa ke Pokok Melunak terbesar yang ada kat sini.

Gambar dan more story tunggu posting lain ye.. Kita cerita detail nanti..

Pakej rumah rakit ada tak ? Ehhh .. mesti la ade .. ni haaaa . Tengok bawahh .. 

 ⛺⛺⛺⛱️⛱️⛱️🚤🚤🚤🚣🏽‍♂️🏊🏻‍♀️
*BERCUTI JOMM... NAK REHAT ? NAK TENANG ? NAK LUANG MASA DENGAN YANG TERSAYANG DENGAN KEHIJAUAN ?*

MEH KITE INAP KAT UMAH RAKIT TASIK KENYIR SERENDAH *RM130 JE SEORANG* .. 🥰 🥰🥰🥰🥰🥰

 *2hari 1malam* 
RM130/pax (Free & Easy)

 *2hari 1malam* 
RM200/pax (Fullboard) 

 *3hari 2malam* 
RM210.00/pax (Free and easy) 

 *3hari 2malam* 
Rm280/pax (Fullboard) 
                   
*Pakej termasuk:*
1)Khemah yg selesa
2)Tilam
3)Bantal
4)Selimut
5)Set cadar dan sarung bantal
6)Tandas / Bilik mandi
7)Dapur
8)Alatan memasak
9)Jaket keselamatan
10)Pelampung keselamatan
11)Umpan sawit
12)Kayak double
13)Boat transfer 

Free & easy : tanpa makan 
Fullboard : 1x bfast, 1x lunch, 1x dinner @ 2x bfast, 2x lunch, 2x dinner. 

*Aktiviti lain boleh add on*

TEMPAHAN RAFT HOUSE TOMAN 2
***Untuk tempahan @ keterangan lanjut boleh hubungi : 0199474903 - jihah
www.wasap.my/60199474903/rumahRAKIT

30 January 2021

Razna Houseboat terbaik di Kenyir

Alhamdulillah, permulaan 2021 diberi kesempatan dan peluang untuk menikmati keunikan tasik terbesar di Asia selama 3 hari 2 malam. Terletak didalamnya 340 buah pulau yang terbentuk dari pembinaan empangan  Sultan Mahmud. Itulah Tasik Kenyir. Lebih memberi persona keunikan flora dan fauna disini saya dapat menginap dan berlayar dengan Razna Houseboat.


Razna Houseboat adalah houseboat terbaru yang mula beroperasi pada September 2020 yang lalu dan mempunyai lantai 3 tingkat berkonsepkan VIP serta eksklusif.  Pendek kata, trip kali ini bertaraf premium.

Mula-mula naik rasa jugak risaunya, dengan houseboat yang besar macam ni nak berlayar jauh ke tengah tasik yang terbuka luas. Tapi, lega hati apabila sebelum berlepas dari jeti Pengkalan Gawi, Kapten houseboat memberi penerangan dengan baik tentang keselamatan serta semua benda yang berkiatan dengan bot ini. Memang rasa selamat sangat. Kru bot yang lain juga amatlah membantu serta ramah. Memang professional mereka semua ni. Kita bagi 5 bintang.yeayyy

Razna Houseboat ini mempunyai 10 bilik, ini termasuk 1 bilik VVIP dan 2 bilik VIP yang berhawa dingin. Houseboat ini boleh menampung seramai 35 orang penginap dengan selesa. 



Antara kemudahan-kemudahan lain yang terdapat di Razna Houseboat adalah seperti bilik karaoke,dapur yang lengkap dengan kelengkapan, ditingkat paling tas pula dijadikan sebagai ruang santai dan ruang makan yang berkonsep terbuka dan yang paling istimewa houseboat ini mempunyai gelongsor yang terus ke tasik serta kolam mandi untuk kanak-kanak di ruang hadapan bot. Ibu bapa tak perlu risau kerana ianya memang selamat.

Razna Houseboat juga menyediakan khidmat katering. Menunya juga sedap-sedap belaka. Penginap tak perlu nak pikir dah nak masak apa dan siapa nak masak . Dengan menu yang menarik dan rasa yang memang buat kita tertarik, insyaAllah rasa lapar tak sempat menyapa. 


Terdapat pakej-pakej menarik yang disediakan oleh Razna Houseboat seperti membawa para pelancong melawat ke tempat-tempat menarik di Tasik Kenyir seperti Air Terjun Lasir, Taman Herba, Pulau Orkid, Taman Negara Terengganu dan Santuari Kelah.

Jadi anda tak perlu risau, semua ditanggung beres. Layanan kayangan dengan harga kampung je..hehehe.

Disini saya sertakan sekali harga pakej yang razna houseboat tawarkan .. 



Untuk maklumat lanjut boleh hubungi:
Razna Travel & Tours
Laman Web: www.raznatravel.com
Facebook: Razna Travel & Tours
Instagram: razna.travel / kenyirhouseboat.official 

Phone No: 09 - 6226565 | 014 - 3296565 | 010 - 9222665 | 011-10609897
HQ: Lot 37756, Tingkat 1, Block A, Rimba Square, 

Gong Pak Damat, 21200 Kuala Terengganu.