3 August 2014

PROJEK BUAT PETUNJUK ARAH !

Assalamualaikum

FUH .. INI KEJA LAST MINIT BOH .. hahahaha .. tinggal beberapa hari je lagi MAJLIS kami 2 beradik .. 

Petunjuk arah baru nak buat .. asalnya nak beli tapi MAHAI bebenor .. KAUT UNTUNG MANYAK sangat pun tarak boleh woooooo .. 

Ni hah .. meh nak ajar kamu kamu dan kamu yang nak BUAT .. yang nak BUAT jela belajar taw taw . kihkih .. yang taknak buat .. takyah BELAJAR .. kihkihkih .. berlagak pulak aku ni kan .. sakit hati sebenarnya .. nak beli tapi jual mahal . alih-alih merajuk .. hahaha .. aku gi bawak diri kutip kotak kosong dalam kedai aku ..

JOM BELAJAR BUAT PETUNJUK ARAH ..

bahan - bahan 
  1. Pisau (jangan amik pisau dapur dah , nanti tumpul)
  2. Kotak kosong (kotak air mineral 1 peti tu ke .. terpulang)
  3. Stepler @ salotip @ gam
  4. Plastik sampah (yang baru ye .. jangan amik yang da de isi .. haha)


cara-cara

  1. Potong kotak ikut bentuk anak panah ( ---> )
  2. Letakkan anak panah yang dah dipotong kat atas plastik sampah dan potong mengikut bentuk kotak tadi 
  3. Gamkan plastik tadi dengan anak panah tu
  4. SIAP ..

TENGOK HASIL KAT BAWAH NI .. 



JIMAT BAJET ! !

SELAMAT MENCUBA .. HAHAHA



3 comments:

fatihah fazlin said...

senang dan jimat!

trah zain said...

hai kak jie, selamat hari raya!!!
Bagus wat sdri kak jie, jimat skit,,ehehehe... comel je kan :D

.::: Princess MOMOY :::. said...

salam dear dedeq, selamat hari raya
maaf zahir batin
dear kad kahwin tu dear dah pos ke belum eyh
sbb tunggu2 tapi tak sampai lagi. huhu