27 September 2015

PERKEMBANGAN ANAK = 4 BULAN

Assalamualaikum ..

Hidup ambe dah lengkap .. serius seronok melayan gelagat suami dan anak .. hehe .. Alhamdulillah di beri kesempatan untuk jadi isteri dan ibu ..

Haaa .. takmau la cakap banyak .. kihkih .. sebab motif entry ni untuk cerita perkembangan si hanan ni .. da 4 bulan da dia ni ..

Setiap kali tengok perkembangan dia yang tak pernah tengok sebelum ni .. makin excited lak . haha

- dah mula angkat bontot .. macam nak merangkak .. tangan pun da start angkat tinggi

- bagi tumpuan kat mulut kami (mama & papa) bila kami membaca atau bercakap

- boleh menyebut maaama .. bababa .. bububu .. atau pun membebel dalam bahasa alien .. hahaha

- bila di dirikan .. dia akan melompat2 .. sampaila dia puas

- kalau di agah ... dia akan ketawa terbahak2 ..

- dah erek dada

- faham bila mama dia cakap "susu" .. automatik mulut akan terbuka .. walaupun tengah menangis .. dia akan diam

- kalau nak tidor .. dah banyak meragam .. nak kena ulik .. nak kena dukung baru la tidor

- taknak minum susu formula dengan botol susu dah .. nak dengan gelas .

- bila tengok kami makan .. mulut dia akan turut menggerak2 dan nak mencapai makanan ..

- genggaman makin kuat

Lagi2 dah lupoo .. haha .. ambe bagitahu yang ingat je dulu ni ..

*GAMBAR LAMERRR .. kejap je hanan dah besau 


Tq sudi luangkan masa tuk membaca entry ambe ..


2 comments:

akuoka said...

alhamdulillah semoga anak semakin baik.
masa masa seperti ini lah penting untuk menjaga kandungan sebenarnya

iryanty ahamad said...

Alhamdulilah... :-))