22 May 2015

PENGALAMAN BERSALIN 2 | NUR HANAN HUMAIRA

Kita kembali lagi bersama dingdang .. Haha .. Ok ok ..
Sambungan entry yang lepas ..

4.5.2015 @ 8pagi tu .. Contraction aku makin kuat .. Dan bila cek bukaan jalan .. Masih 1 cm .. Ok sabar-sabar .. Baby takmo keluar lagi la tu . Hikhik ..

Start kul 9 pagi sampai la pukul 7 malam .. Contraction makin kuat dan makin kuat .. Tapi malas lagi nak cek bukaan jalan .. Haha .. Kot hanya contraction semata-mata .. Sepanjang contraction tu . Menangis je aku . Sakit kot .. Dah takleh tahan .. Nak tidor pun tak dapat ..

Incik suami dan mak mertua datang melawat pun da taktaw nak wat camne .. Dorang urut-urut pinggang .. Dan bacakan surah-surah .. Mulut aku pun tak benti baca lailahailla anta .. Subhanaka inni .. Kuntu minazzalimin ..

HUH .. sakitnya .. kadang-kadang rasa macam dah nak meneran .. Dalam kul 8.30 malam .. Aku pegi cek bukaan jalan lagi .. Dan nurse cakap da 5cm .. dinding pun da makin nipis .. Terus dorang refer aku ke dewan bersalin ..

Bersambung .. Next entry ..

1 comment:

Maria Firdz said...

lama juga ye rasa contraction tu ye... biasa la ank sulung.. gtu lah.. jgn serik tau dek.. hehe