21 May 2015

PENGALAMAN BERSALIN 1 | NUR HANAN HUMAIRA

Baru aku tahu dan rasa kesakitan ma aku untuk melahirkan aku .. ALLAH ... kesakitan yang tak dapat nak digambarkan .. aku normal pun da cukup sakit nak tanggung .. ma aku guna forcep untuk lahirkan aku .. sakit teramat .. hurm .. tapi lepas tengok wajah anak .. kesakitan tu hilang kejap .. puas hati .. hihi .. tu ma aku yang cakap dan memang aku akui .. memang betol ..

hurmm .. aku nak cerita pengalaman aku pulak ..

Al- kisahnya begini ..

3.5.2015 .. Tu aku da rasa sakit macam senggugut dan nak bergerak pun da takleh .. Tapi aku tahankan je sebab incik suami keje balik kul 11 mlm .. Jadi menahanla dulu . Kot-kot sakit tu hilang .. Sempat lagi masa tengah sakit tu aku duk teringin nak makan char kuew tiew kat pulau warisan .. Haha .. Terus msj incik suami suruh belikan masa balik kerja nanti ..

Tik tok tik tok .. Pukul 11 .50 pm .. Incik suami pun sampai rumah .. Nak makan char kueh tiew dulu baru nsk gi klinik sebab lapar .. Haha .. Tapi tak dapat .. Sakit makin kuat .. Selera hilang tetibe .. Jadi .. Siap-siap .. Ambil semua barang .. Terus ke klinik bukit payong , marang ..

Cek punye cek .. Bukaan dah 1cm .. Haha .. Dan contraction tu dlm 10 minit .. 3 kali .. Terus doktor dan misi yang on call tu kol ambulan dan hantar ke HSNZ .. masa dalam perjalanan tu .. Air ketuban aku da pecah .. Uhuk ..

4.5.2015 dengan rasminya aku admit rumah batu baru yang bertingkat dan dengan peralatan yang canggih .. Weeee~

Okeh .. Next .. Sambung kat entry akan datang ...

4 comments:

Princess Mimi said...

ala..pendeknya .pnjng2 la lagi..nk tw jgk pnglmn..hihi

Shida Radzuan said...

wahh dedeq ^_^ teruja akak bace huuu :)

Murniwati Awang said...

Intro pon dah mendebarkannnn..Adoi..sm mcm pengalaman akak lahirkan Alysa..Ape2 pon selamat berpantang ya dik..nanti cpt2 sambung cerita menarik tu..hihihi

Cik Ash said...

Wah teruja bc pengalaman deq