31 May 2015

MAKANAN MASA BERPANTANG

Assalamualaikum ..

Pejam celik pejam celik .. dah masuk 26 hari umur anak aku .. dan 26 hari jugak aku berpantang ..

Hurm .. masa 1-20 hari berpantang . nurse yang datang c/up aku dan anak kat rumah .. selalu cakap muka dan badan aku pucat ..

Bila dia duk tanya aku makan pe .. aku cakap la makan ikan bakar dan sup sawi .. tu je makanan aku hari-hari .. campur pulak dengan masalah wound breakdown kali ke 2 .. lagi la tak berselera nak makan ..

Nurse cakap .. awak makan je pape yang awak nak makan sebab anak pertama ni la kita nak tengok badan kita boleh makan makanan apa masa pantang .. so aku bila dengar dia cakap tu .. hari-hari berikutnya aku makan ayam goreng , ikan goreng , nasi goreng , tembikai , jemput-jemput bilis , dan seangkatan dengannya ..

Hahaha .. semua aku bedal .. dan alhamdulillah .. takde reaksi yang pelik ..

Sekian .. hoho

7 comments:

Arina Shamsul said...

selamat berpantang dear..sy pun kalau ikutkan hati nak makan je semua..hehe

Nadia Johari said...

hahaha..boleh erk bedal semua..bagus nurse tu..

Nurul Faiz said...

hihi.. tak gatal ke dedeq? tembikai tu kalau boleh elakkan sebab sejuk. masa skrg mmg takde effect tp bila dh tua nanti baru akan terasa. hihi. setakat jamah tu takde masalah kot :)

Maria Firdz said...

Maksud nurse tu makan la nak makan tapi bukan makan macam org tak pantang.. Hehe... Alhamdulillah.. Xde reaksi..

Rosmiza Ali said...

Seksa tekak time berpantang.. Nak makan itu ini semua x dapat.. Sabar jelah.

nurul aziyana said...

lepas pantang semua kebulur jadinya.. craving bende2 manis tahap ape ntah tak tahu..hahahahaha

Noriza Rahman Momma Vogue said...

Betul la,masa berpantang anak pertama dulu saya makan je apa pun sebab nak tengok badan kita ok ke tidak...kalau semua kena pantang memang kurang zat la dalam badan..